Przejdź do treści
3
Przejdź do stopki

Rekrutacja do Szkoły Podstawowej nr 19 we Wrocławiu

Treść

14.02.2014

Informujemy o kryteriach, zasadach rekrutacyjnych na rok szkolny 2014/2015. Informacje te stanowią fragment zapisów Statutu ZSP7 po zmianach z dnia 12.02.2014r.

ZASADY REKRUTACJI DO  KLAS I

 

§ 53

  1. Rekrutacja do klas pierwszych odbywa się w dwóch etapach.

  2. Etap I rekrutacji odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego.

  3. Dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły są przyjmowane do niej z urzędu na podstawie wniosku rodziców.

  4. Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły mogą być przyjęci do klasy pierwszej jeśli szkoła dysponuje wolnymi miejscami po zapewnieniu miejsc dla dzieci zamieszkujących w jej obwodzie.

  5. Rekrutację do klasy pierwszej przeprowadza powołana przez dyrektora komisja rekrutacyjna.

  6. Rekrutacja do klasy pierwszej w roku szkolnym 2014/15 odbywa się na podstawie następujących kryteriów:

L.p.

Kryteria

Wartość punktowa

Sposób potwierdzenia danego kryterium

1

Dziecko zamieszkujące w obwodzie szkoły

1000

Dane z systemu rekrutacyjnego/ oświadczenie* rodzica/opiekuna prawnego

2

Dziecko zamieszkujące  we Wrocławiu

200

Dane z systemu rekrutacyjnego/ oświadczenie* rodzica/opiekuna prawnego

3

Dziecko uczęszczające w roku szkolnym 2013/2014 do oddziału przedszkolnego w szkole nieobwodowej i rekrutujące się w tej szkole do klasy I

400

Dane z systemu rekrutacyjnego

4

Dziecko umieszczone w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej

50

Dokumenty poświadczające objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia
9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

5

Dziecko posiadające rodzeństwo
w wybranej szkole lub przedszkolu
w przypadku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego (nie dotyczy dzieci, których rodzeństwo kończy w roku szkolnym 2013/2014 edukację w szkole lub przedszkolu)

dwoje
lub więcej rodzeństwa

22

Dane z systemu rekrutacyjnego/ oświadczenie* rodzica/opiekuna prawnego

jedno rodzeństwo

21

Dane z systemu rekrutacyjnego/ oświadczenie* rodzica/opiekuna prawnego

6

Dziecko posiadające rodzeństwo zgłaszane jednocześnie do klasy I  w tej samej szkole

dwoje
lub więcej rodzeństwa

11

Dane z systemu rekrutacyjnego/ oświadczenie* rodzica/opiekuna prawnego

jedno rodzeństwo

10

Dane z systemu rekrutacyjnego/ oświadczenie* rodzica/opiekuna prawnego

7

Dziecko posiadające rodzeństwo poniżej 18 roku życia we wspólnym gospodarstwie domowym

dwoje
lub więcej rodzeństwa

3

oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego o liczbie dzieci w rodzinie/odpisy aktów urodzenia*

 

jedno rodzeństwo

2

Kryteria wybrane przez szkołę

 

 

8

Dziecko, którego jedno z rodziców/opiekunów prawnych jest absolwentem szkoły.

1

oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego

9

Dzieci z problemami zdrowotnymi , ograniczającymi możliwości wyboru innej szkoły podstawowej.

1

oświadczenie

rodzica/prawnego opiekuna

10

Dziecko, którego rodzeństwo jest absolwentem wybranej szkoły.

1

oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego

11

Dziecko, którego jedno z rodziców/opiekunów prawnych pracuje i jego miejsce pracy znajduje się w obwodzie danej szkoły.

1

oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego

Kryteria różnicujące w przypadku takiej samej liczby punktów:

 

16

Miejsce wyboru danej szkoły na liście preferencji

Dane z systemu rekrutacyjnego

17

Odległość miejsca zamieszkania dziecka od szkoły

Dane z systemu rekrutacyjnego

 

*przy braku danych w systemie lub wątpliwościach komisji rekrutacyjnej

  1. Na potrzeby rekrutacji przyjmuje się definicję zamieszkania.

Jest to:

- zameldowanie stałe

- lub zameldowanie czasowe obejmujące dzień 01.09.2014 r.

- lub zamieszkanie potwierdzone przez dyrektora szkoły podstawowej na podstawie przedstawionych dokumentów, w szczególności na podstawie Umowy najmu lokalu mieszkalnego, dowodów opłat za użytkowanie danego lokalu mieszkalnego.

8. Rodzic kandydata do klasy pierwszej jest zobowiązany do :

  1. wypełnienia w sposób elektroniczny wniosku o przyjęcie do klasy pierwszej

  2. zaznaczenia kryteriów, które dziecko spełnia

  3. wydrukowania wniosku i złożenia go w szkole I wyboru wraz z odpowiednimi dokumentami wymienionymi w pkt. 6

  4. w przypadku dzieci spoza obwodu po zakwalifikowaniu się złożenia deklaracji woli nauki w klasie I w danej szkole; nie złożenie powyższej deklaracji oznacza świadomą rezygnację z miejsca w szkole.

9. Harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2014/15:

rekrutacja elektroniczna

do 30.05.2014 r.

Złożenie wniosku do WED (dotyczy wyłącznie kandydatów
do oddziałów integracyjnych)

11.03 – 21.03.2014 r.

Wygenerowanie elektronicznie wniosku i wybranie szkół

11.03 – 21.03.2014 r.          do godz. 15.00

Złożenie w szkole I-go wyboru wydrukowanego wniosku, podpisanego przez rodzica/opiekuna prawnego wraz z wymaganymi dokumentami

Dla dzieci zamieszkujących w obwodzie szkoły wniosek jest jednocześnie deklaracją woli podjęcia nauki w klasie I

02.04.2014 r.

od godz. 10.00

Sprawdzenie wyników kwalifikacji w szkole I-go wyboru lub na stronie rekrutacji (Lista dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych)

do 04.04.2014 r.

 do godz.15.00

Złożenie oświadczenia potwierdzającego wolę podjęcia nauki w szkole, do której dziecko zostało zakwalifikowane – dotyczy dzieci zamieszkujących poza obwodem szkoły

08.04.2014 r.

 od godz. 10.00

Sprawdzić wyniki rekrutacji elektronicznej w szkole

lub na stronie rekrutacji (Lista dzieci przyjętych i nieprzyjętych)

Niezwłocznie

Powiadomić obwodową szkołę podstawową o spełnianiu obowiązku szkolnego w innej szkole

rekrutacja bez narzędzi elektronicznych na wolne miejsca

Od dnia 08.04.2014 r. rekrutacja (bez narzędzi elektronicznych) odbywa się do placówek, które dysponują wolnymi miejscami, na podstawie zasad i kryteriów zapisanych w statutach szkół

29.08.2014r.

Lista dzieci przyjętych w podziale na klasy

 

 

  1. Drugi etap rekrutacji odbywa się po zakończeniu I etapu rekrutacji, jeśli szkoła dysponuje wolnymi miejscami. Druk zapisu dostępny na stronie internetowej ZSP7 oraz w sekretariacie ZSP7.

  2. II etap rekrutacji odbywa się bez użycia narzędzi elektronicznych.

  3. W II etapie dzieci przyjmowane są systematycznie według kolejności zgłoszeń.
     II etap rekrutacji kończy się po zajęciu wszystkich wolnych miejsc przez dzieci, nie później niż do 27.08.2014r.

  1. Ogłoszenie ostatecznej listy dzieci przyjętych na kolejny rok szkolny z podziałem na klasy i grupy odbywa się w sierpniu poprzedzającym dany rok szkolny poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń.

Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 7 we Wrocławiu mgr I.Wojtycka

84935