Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7

O przedmiocie Nauczyciele przedmiotu Podstawa programowa z języka angielskiego Przedmiotowy system oceniania

Język angielski

Przedmiotowy system oceniania

 

   

I).   System oceniania w klasach I - III

1) Na lekcji uczeń jest zobowiązany posiadać: obłożony podręcznik, ćwiczenia, zeszyt przedmiotowy oraz wskazane przez nauczyciela materiały.

2) Uczeń powinien przygotować się do każdej lekcji (wypełnić ćwiczenia, wykonać zadanie domowe)

3) Przy ocenianiu ucznia ze specyficznymi trudnościami w nauce, nauczyciel uwzględnia możliwości ucznia.

4) Uczeń, który był nieobecny na lekcji, powinien uzupełnić wiadomości (w tym ćwiczenia oraz zeszyt).

5) Ocenie podlegają: w klasie I  wypełniane ćwiczenia, zeszyt, zadania domowe. W klasie II także wypowiedzi ustne oraz kartkówki, a w klasie III również wypowiedzi ustne, kartkówki oraz sprawdziany.

6)  Uczeń nieobecny na sprawdzianie powinien go napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem (nie później jednak, niż 2 tygodnie po powrocie do szkoły).

7) W razie niepowodzenia uczeń ma prawo do poprawy oceny ze sprawdzianu we wskazanym przez nauczyciela terminie. Chęć poprawy musi zgłosić w ciągu tygodnia po uzyskaniu wiadomości o wynikach sprawdzianu.

8) Kartkówki nie muszą być zapowiedziane i dotyczą trzech ostatnich lekcji.

9) Uczeń ma prawo do trzykrotnego w ciągu semestru zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji, co nie zwalnia go z pracy na tej lekcji. Nieprzygotowanie (w tym brak zadania domowego, ćwiczeń,   zeszytu  przedmiotowego, podręcznika) zapisywane będzie w dzienniku przy pomocy liter np. Nieprzygotowanie należy zgłosić przed rozpoczęciem zajęć.

10) Za pozytywną aktywność na lekcji oraz za odrobione zadanie domowe i prawidłowo wypełnione ćwiczenia uczeń otrzymuje plusy.

11) Za brak pracy na lekcji, a także za brak zadania domowego, ćwiczeń, zeszytu przedmiotowego i podręcznika uczeń otrzymuje minusy.

Wszystkie plusy i minusy składają się na oceny w sposób następujący:

++++++ = 5                        +++++ - = -5                       ++++ - - = 4                     +++ - - - = 3

++ - - - - = 2                      + - - - - - = +1                      - - - - - - = 1

Uczniowie są informowani na bieżąco o otrzymaniu plusów lub minusów i wynikających z tego ocenach. Do dziennika wpisywane są oceny według wyżej podanego wzoru.

KLASA I

Uczeń może otrzymać następujące oceny:

 

6 celującą (opisowo- doskonale opanował)-

 jeżeli wiedza ucznia znacznie wykracza poza obowiązujący program nauczania.

(zakres wiedzy i umiejętności jest wyższy od wymaganego na stopień bardzo dobry) 5 bardzo dobrą (b .dobrze opanował)-

jeżeli opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem w

danej klasie i wykorzystuje zdobytą wiedzę: poprawnie operuje prostymi wyrażeniami

i zwrotami grzecznościowymi, rozumie i poprawnie używa poznane słownictwo,

rozpoznaje słowa i zwroty w kontekście, rozumie proste polecenia nauczyciela; szybko reaguje na język używany do komunikacji w klasie,bardzo chętnie uczestniczy w ćwiczeniach ustnych (piosenki, wierszyki, rymowanki) i odtwarza je samodzielnie

4 dobrą (dobrze opanował)-

 jeżeli opanował wiedzę określoną programem nauczania, ale nie zawsze potrafi ją

wykorzystać do rozwiązywania zadań praktycznych :rozumie i poprawnie używa większość poznanego słownictwa, rozpoznaje słowa i zwroty w kontekście (czasem z pomocą nauczyciela), rozumie proste polecenia nauczyciela; często reaguje na język używany do komunikacji w klasie, stosuje zwroty i wyrażenia grzecznościowe z niewielkim problemem, dosyć chętnie uczestniczy w zabawach klasowych; czasami samodzielnie lub z pomocą odtwarza piosenki i rymowanki

3 dostateczną (dostatecznie opanował)-

jeżeli nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania i ma

trudności z wykonywaniem zadań praktycznych: operuje niewielką ilością prostych zwrotów i wyrażeń grzecznościowych, często z pomocą nauczyciela rozpoznaje i pamięta tylko część poznanego słownictwa, rozumie niektóre polecenia nauczyciela, niezbyt chętnie uczestniczy w zabawach klasowych; ma problemy z samodzielną recytacją rymowanek, nie stosuje zwrotów językowych

2 dopuszczającą (słabo opanował)-

jeżeli opanował wiadomości i umiejętności na poziomie elementarnym i wykonuje proste polecenia i zadania przy pomocy nauczyciela: z pomocą rozpoznaje tylko niewielką część poznanego słownictwa nie stosuje zwrotów językowych, nie recytuje samodzielnie wierszyków, rozumie polecenia nauczyciela najczęściej przy jego pomocy, z trudem powtarza wyrazy i zdania za nauczycielem

1niedostateczną (nie opanował)-

 jeżeli nie opanował wiadomości i umiejętności zawartych w programie

nauczania, a braki te uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu.

Uczeń jest oceniany również za przygotowanie się do lekcji oraz swoją aktywność podczas zajęć

 

Uwagi:

Należy bardzo wyraźnie zaakcentować rewalidacyjną funkcję oceny. Nauczyciel musi

poznać możliwości dziecka i przyjąć je za punkt wyjścia do formułowania oceny. Oczekiwania w stosunku do dziecka powinny zależeć od jego intelektualnych możliwości.

 

KLASA II

Uczeń może otrzymać następujące oceny:

 

6 -jeżeli uczeń bezbłędnie opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet całymi zdaniami, uważnie słucha. Rozumie teksty oraz opanował sprawność czytania pojedynczych wyrazów i krótkich zdań. Zna również dodatkowe słownictwo lub zwroty. Potrafi bezbłędnie zapisać poznane wyrazy, a nawet krótkie zdania.

5 -  jeżeli uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami. Rozumie krótkie teksty oraz opanował czytanie pojedynczych wyrazów i krótkich zdań.

4 – jeżeli uczeń dobrze opanował słownictwo, rozumie proste słowa, przepisuje poprawnie, uważnie słucha. Rozumie proste polecenia, potrafi przeczytać poznane wyrazy. Popełnia drobne błędy, ale nie zakłócają one komunikacji.

3 - jeżeli uczeń w sposób dostateczny opanował słownictwo, przepisuje poprawnie, jednak ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z wypowiadaniem prostych słów.

2 - jeżeli uczeń opanował tylko niektóre słowa, przepisuje ze wzoru robiąc przy tym dużo błędów. Ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z przeczytaniem poznanych wyrazów

1 - jeżeli uczeń nie rozumie poleceń nauczyciela. Ma kłopoty ze zrozumieniem prostych słów, gdy je zobaczy lub usłyszy. Nie potrafi powtórzyć prostych wyrazów za nauczycielem.

 

 

 KLASA III

Uczeń może otrzymać następujące oceny:

 

6 - jeżeli uczeń bezbłędnie opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami, uważnie słucha, samodzielnie zadaje pytania. Opanował sprawność czytania i pisania pojedynczych wyrazów i krótkich zdań. Zna również dodatkowe słownictwo lub zwroty, potrafi samodzielnie opisać zwierzęta, ludzi, przedmioty.

5 -  jeżeli uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami, zadaje proste pytania. Rozumie krótkie teksty oraz opanował czytanie i pisanie pojedynczych wyrazów i krótkich zdań.

4 – jeżeli uczeń dobrze opanował słownictwo, rozumie proste słowa, uważnie słucha, przepisuje poprawnie. Rozumie proste polecenia, potrafi przeczytać i napisać poznane wyrazy.

3 -jeżeli uczeń w sposób dostateczny opanował słownictwo, jednak ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z wypowiadaniem prostych słów. Nie potrafi samodzielnie napisać poznanych wyrazów.

2 - jeżeli uczeń opanował tylko niektóre słowa, przepisuje ze wzoru robiąc przy tym dużo błędów. Ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z przeczytaniem poznanych wyrazów.

1 - jeżeli uczeń nie rozumie poleceń nauczyciela. Ma kłopoty ze zrozumieniem prostych słów, gdy je zobaczy lub usłyszy. Nie potrafi powtórzyć prostych wyrazów za nauczycielem.

 

II). Przedmiotowy system oceniania w klasach IV - VII

1) Na lekcję uczeń jest zobowiązany przynieść obłożony podręcznik, ćwiczenia, zeszyt przedmiotowy oraz wskazane przez nauczyciela materiały.

 

2) Uczeń przygotowuje się do każdej lekcji (powinien utrwalić umiejętności i wiadomości z ostatnich 3 lekcji, wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń dotyczące omówionego tematu, odrobić zadanie domowe).                                                                                                                                                                    

3) Przy ocenianiu ucznia ze specyficznymi trudnościami w nauce, nauczyciel uwzględnia możliwości ucznia.                                                                                                                                                                           

 4) Uczeń, który był nieobecny na lekcji, jest zobowiązany uzupełnić wiadomości (w tym zeszyt oraz ćwiczenia).                                                                                                                                                                    

5) Ocenie podlegają sprawdziany (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem)- o terminie sprawdzianu i zakresie wiadomości uczeń jest informowany z tygodniowym wyprzedzeniem poprzez wpis do zeszytu przedmiotowego. , kartkówki, odpowiedzi ustne, zadania domowe, aktywność ucznia na  lekcjach.                                                                 

6) Uczeń nieobecny na sprawdzianie powinien go napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem (nie później jednak, niż 2 tygodnie po powrocie do szkoły).                                                                                        

7) Uczeń ma prawo do poprawy oceny niedostatecznej lub dopuszczającej ze sprawdzianu we wskazanym przez nauczyciela terminie. Chęć poprawy musi zgłosić w ciągu tygodnia po uzyskaniu wiadomości ocenie.  

8) Kartkówki nie muszą być zapowiedziane i dotyczą trzech ostatnich lekcji. lub słówek wskazanych przez nauczyciela                                                  

9) Uczeń ma prawo do trzykrotnego w ciągu semestru zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji, co nie zwalnia go z pracy na tej lekcji. Nieprzygotowanie zapisywane będzie w dzienniku przy pomocy liter np. Nieprzygotowanie należy zgłosić przed rozpoczęciem zajęć. Po wykorzystaniu limitu za każde następne nieprzygotowanie do lekcji (brak podręcznika, ćwiczeń, zeszytu, zadania domowego) uczeń otrzymuje od 2 minusów do oceny niedostatecznej. Nieprzygotowanie nie może dotyczyć zapowiedzianych sprawdzianów.                                                                                                 

10) Za pozytywną aktywność na lekcji oraz za odrobione zadanie domowe i prawidłowo wypełnione ćwiczenia uczeń otrzymuje plusy (od 1 do 3) lub ocenę bardzo dobrą.                                                                                                 

11) Za brak pracy oraz uwagi na lekcji, a także za brak zadania domowego, ćwiczeń, zeszytu przedmiotowego i podręcznika uczeń otrzymuje minusy (od 1 do 3) oraz w niektórych przypadkach ocenę niedostateczną.

12) Wszystkie plusy i minusy składają się na oceny w sposób następujący:

++++++ = 5                     +++++ - = -5                  ++++ - - = 4                +++ - - - = 3

++ - - - - = 2                    + - - - - - = +1                 - - - - - - = 1

Uczniowie są informowani na bieżąco o otrzymaniu plusów lub minusów i wynikających z tego ocenach. Do dziennika wpisywane są oceny według wyżej podanego wzoru.

13) Ocenę roczną wystawia się na podstawie ocen uzyskanych w ciągu całego roku szkolnego, a składają się na nią: oceny za sprawdzianów, odpowiedzi ustne, kartkówki, zadania domowe, wypełnione ćwiczenia oraz za uwagę, aktywność na lekcjach.                                                                    

14) Oceny ze sprawdzianów i kartkówek

Sprawdziany i kartkówki oceniane są wg. następującej skali:

100%-93% - bardzo dobry

92%- 90% - bardzo dobry –

89%- 86% - dobry +

85%- 73% - dobry

72%-69% - dobry-

68%-66% - dostateczny +

65%-53% - dostateczny

52%-50% - dostateczny -

49%-47% - dopuszczający +

46%-30% - dopuszczający

Poniżej 30% - niedostateczny

 Ocenę celującą ze sprawdzianu może otrzymać uczeń, który uzyskał liczbę punktów przewidzianą na ocenę bardzo dobrą  oraz prawidłowo wykonał zadanie dodatkowe. Jeżeli uczeń wykona zadanie dodatkowe na ocenę celującą a jego ocena ze sprawdzianu nie jest b.dobrą,  to jego ocen ze sprawdzianu ulega maksymalnie podwyższeniu o jeden stopień.

15) Oceny śródroczne i roczne są wystawiane wg. następujących kryteriów:

Powyżej 5,4- celujący

4,75-5,4 – b.dobry

3,75- 4,74- dobry

2,75- 3,74- dostateczny

1,75- 2,74- dopuszczający

Poniżej 1,75-niedostateczny

 

Laureaci konkursów z języka angielskiego o zasięgu co najmniej miejskim, otrzymują ocenę rocznąlub śródroczną celującą.

 

Kryteria ocen klasyfikacyjnych (śródrocznych i rocznych).

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  1. Z trudem komunikuje się w języku obcym
  2. Wymowa i intonacja uniemożliwiają zrozumienie
  3. Nie rozumie poleceń nauczyciela
  4. Nie potrafi wychwycić konkretnej informacji w słuchanym tekście
  5. Nie potrafi poprawnie czytać


Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  1. Czasami potrafi przekazać wiadomość, jednak słownictwo ma ograniczone, a wzorce intonacyjne i wymowa nie są wystarczająco spójne
  2. Mówi z dużym wahaniem
  3. Rzadko umie włączyć się do rozmowy i wyrazić swoje zdanie
  4. Rozumie jedynie proste polecenia nauczyciela
  5. Rozumie tylko kluczowe informacje w tekstach i rozmowach
  6. Czyta niezbyt poprawnie uprzednio przygotowany tekst

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  1. Potrafi przekazać wiadomość, jednak słownictwo ma dość ograniczone, a wzorce intonacyjne i wymowa nie są wystarczająco spójne
  2. Mówi niezbyt spójnie, z pewnym wahaniem
  3. Czasami umie włączyć się do rozmowy i wyrazić swoje zdanie
  4. Rozumie część poleceń nauczyciela
  5. Rozumie część spotykanych w życiu codziennym słów
  6. Czasami potrafi wychwycić konkretną informację w słuchanym tekście
  7. Czasami domyśla się intencji rozmówcy
  8. Czyta niezbyt płynnie, nie wszystko rozumie, popełnia błędy w wymowie i intonacji
  9. Czasami potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

1.Potrafi skutecznie  przekazać wiadomość, przy użyciu dość bogatego słownictwa, wzorców intonacyjnych i dość dobrej wymowy

2. Mówi dość spójnie, z pewnym wahaniem

3.Zwykle umie włączyć się do rozmowy i wyrazić swoje zdanie

4.Rozumie większość poleceń nauczyciela

5.Rozumie większość spotykanych w życiu codziennym słów

6.Zwykle potrafi wychwycić konkretna informację w słuchanym tekście

7.Zwykle domyśla się intencji rozmówcy

8. Czyta dość płynnie, ze zrozumieniem z dość dobrą wymową i intonacją

9. Zwykle potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście

10.Zwykle potrafi wyłonić komunikat, nie bacząc na obecność nieopanowanych jeszcze struktur gramatycznych

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

1.Potrafi prawie bezbłędnie przekazać wiadomość przy użyciu bogatego słownictwa, wzorców intonacyjnych i bardzo dobrej wymowy

2.Mówi spójnie, prawie bez wahania

3.Prawie zawsze umie włączyć się do wymowy i wyrazić swoje zdanie

4.Rozumie polecenia nauczyciela

5. Rozumie spotykane w życiu codziennym słowa

6.Prawie zawsze potrafi wychwycić konkretną informację w słuchanym tekście

7.Domyśla się intencji rozmówcy

8.Czyta płynnie ze zrozumieniem, z dobrą wymową i intonacją

9.Prawie zawsze potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście

10.Prawie zawsze potrafi wyłonić komunikat, nie bacząc na obecność nieopanowanych jeszcze struktur gramatycznych.

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

  1. .Potrafi  bezbłędnie przekazać wiadomość przy użyciu bogatego słownictwa, wzorców intonacyjnych i bardzo dobrej wymowy
  2. Mówi spójnie,  bez wahania
  3. Umie w naturalny sposób włączyć się do wymowy i wyrazić swoje zdanie
  4. .Rozumie polecenia nauczyciela
  5. Rozumie powszechnie spotykane w życiu codziennym słowa
  6. Potrafi wychwycić konkretną informację w słuchanym tekście
  7. Domyśla się intencji rozmówcy
  8. Czyta płynnie ze zrozumieniem, z  bardzo dobrą wymową i intonacją
  9. Potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście
  10. Potrafi wyłonić komunikat, nie bacząc na obecność nieopanowanych jeszcze struktur gramatycznych.

Laureaci konkursów z j. angielskiego o zasięgu co najmniej miejskim otrzymują celującą roczną (śródroczną) ocenę klasyfikacyjną z j. angielskiego.

 

Aktualności

Kontakt

  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7 we Wrocławiu
    ul. Koszykarska 2-4
    54-134 Wrocław
  • 71 798 69 30
    linie wewnętrzne:

    100- SEKRETARIAT
    102- wicedyrektor ds.PRZEDSZKOLA
    201-gr.1 202-gr.2 203-gr.3 204- gr.4
    103- wicedyrektor ds.SZKOŁY
    110- kierownik gospodarczy
    111- księgowość
    113- intendent
    130- biblioteka
    140- pedagog
    141- psycholog
    150- portiernia
    170- pielęgniarka
    200- pokój nauczycielski

    tel.fax 71 798 44 30






Galeria zdjęć