Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7

Strony przedmiotu Język niemiecki

Zasady oceniania

 

 

Przedmiotowy system oceniania w klasach VII – VIII

 

 

  1. Na lekcję uczeń jest zobowiązany przynieść obłożony podręcznik, ćwiczenia, zeszyt przedmiotowy oraz wskazane przez nauczyciela materiały.

  2. Uczeń przygotowuje się do każdej lekcji (powinien utrwalić umiejętności i wiadomości z ostatnich 3 lekcji, wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń dotyczące omówionego tematu, odrobić zadanie domowe).

  3. Przy ocenianiu ucznia ze specyficznymi trudnościami w nauce, nauczyciel uwzględnia możliwości ucznia.

  4. Uczeń, który był nieobecny na lekcji, jest zobowiązany uzupełnić wiadomości.

  5. Ocenie podlegają sprawdziany (zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem) o terminie sprawdzianu i zakresie wiadomości uczeń jest informowany z tygodniowym wyprzedzeniem poprzez wpis do zeszytu przedmiotowego, kartkówki, odpowiedzi ustne, zadania domowe, aktywność ucznia na lekcjach.

  6. Uczeń nieobecny na sprawdzianie powinien go napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem (nie później jednak, niż 2 tygodnie po powrocie do szkoły).

  7. Uczeń ma prawo do poprawy oceny niedostatecznej lub dopuszczającej ze sprawdzianu we wskazanym przez nauczyciela terminie. Chęć poprawy musi zgłosić w ciągu tygodnia po uzyskaniu wiadomości ocenie.  

  8. Kartkówki nie muszą być zapowiedziane i dotyczą trzech ostatnich lekcji. lub słówek wskazanych przez nauczyciela.

  9. Uczeń ma prawo do trzykrotnego w ciągu semestru zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji, co nie zwalnia go z pracy na tej lekcji. Nieprzygotowanie zapisywane będzie w dzienniku przy pomocy liter np. Nieprzygotowanie należy zgłosić przed rozpoczęciem zajęć. Po wykorzystaniu limitu za każde następne nieprzygotowanie do lekcji (brak podręcznika, ćwiczeń, zeszytu, zadania domowego) uczeń otrzymuje od 2 minusów do oceny niedostatecznej. Nieprzygotowanie nie może dotyczyć zapowiedzianych sprawdzianów.

  10. Za pozytywną aktywność na lekcji oraz za odrobione zadanie domowe i prawidłowo wypełnione ćwiczenia uczeń otrzymuje plusy (od 1 do 3) lub ocenę bardzo dobrą.

  11. Za brak pracy oraz uwagi na lekcji, a także za brak zadania domowego, ćwiczeń, zeszytu przedmiotowego i podręcznika uczeń otrzymuje minusy (od 1 do 3) oraz w niektórych przypadkach ocenę niedostateczną.

  12. Wszystkie plusy i minusy składają się na oceny w sposób następujący:

++++++ = 5 +++++ - = -5 ++++ - - = 4 +++ - - - = 3

++ - - - - = 2 + - - - - - = +1 - - - - - - = 1

Uczniowie są informowani na bieżąco o otrzymaniu plusów lub minusów i wynikających z tego ocenach. Do dziennika wpisywane są oceny według wyżej podanego wzoru.

 

  1. Ocenę roczną wystawia się na podstawie ocen uzyskanych w ciągu całego roku szkolnego, a składają się na nią: oceny za sprawdzianów, odpowiedzi ustne, kartkówki, zadania domowe, wypełnione ćwiczenia oraz za uwagę, aktywność na lekcjach.

  2. Oceny ze sprawdzianów i kartkówek.

Sprawdziany i kartkówki oceniane są wg. następującej skali:

100%

-

celujący

99%-93%

-

bardzo dobry

92%- 90%

-

bardzo dobry –

89%- 86%

-

dobry +

85%- 73%

-

dobry

72%-69%

-

dobry-

68%-66%

-

dostateczny +

65%-53%

-

dostateczny

52%-50%

-

dostateczny -

49%-47%

-

dopuszczający +

46%-30%

-

dopuszczający

Poniżej 30%

-

niedostateczny

 

Ocenę celującą ze sprawdzianu może otrzymać uczeń, który uzyskał liczbę punktów przewidzianą na ocenę bardzo dobrą oraz prawidłowo wykonał zadanie dodatkowe. Jeżeli uczeń wykona zadanie dodatkowe na ocenę celującą a jego ocena ze sprawdzianu nie jest b.dobrą, to jego ocen ze sprawdzianu ulega maksymalnie podwyższeniu o jeden stopień.

  1. Oceny śródroczne i roczne są wystawiane wg. następujących kryteriów:

Powyżej 5,4

-

celujący

4,75-5,4

-

bardzo dobry

3,75- 4,74

-

dobry

2,75- 3,74

-

dostateczny

1,75- 2,74

-

dopuszczający

Poniżej 1,75

-

niedostateczny

 

Laureaci konkursów z języka niemieckiego o zasięgu co najmniej miejskim, otrzymują ocenę roczną lub śródroczną celującą.

 

Kryteria ocen klasyfikacyjnych (śródrocznych i rocznych).

 

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:

  1. Z trudem komunikuje się w języku obcym

  2. Wymowa i intonacja uniemożliwiają zrozumienie

  3. Nie rozumie poleceń nauczyciela

  4. Nie potrafi wychwycić konkretnej informacji w słuchanym tekście

  5. Nie potrafi poprawnie czytać

 

 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:

  1. Czasami potrafi przekazać wiadomość, jednak słownictwo ma ograniczone, a wzorce intonacyjne i wymowa nie są wystarczająco spójne

  2. Mówi z dużym wahaniem

  3. Rzadko umie włączyć się do rozmowy i wyrazić swoje zdanie

  4. Rozumie jedynie proste polecenia nauczyciela

  5. Rozumie tylko kluczowe informacje w tekstach i rozmowach

  6. Czyta niezbyt poprawnie uprzednio przygotowany tekst

 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

  1. Potrafi przekazać wiadomość, jednak słownictwo ma dość ograniczone, a wzorce intonacyjne i wymowa nie są wystarczająco spójne

  2. Mówi niezbyt spójnie, z pewnym wahaniem

  3. Czasami umie włączyć się do rozmowy i wyrazić swoje zdanie

  4. Rozumie część poleceń nauczyciela

  5. Rozumie część spotykanych w życiu codziennym słów

  6. Czasami potrafi wychwycić konkretną informację w słuchanym tekście

  7. Czasami domyśla się intencji rozmówcy

  8. Czyta niezbyt płynnie, nie wszystko rozumie, popełnia błędy w wymowie i intonacji

  9. Czasami potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

  1. Potrafi skutecznie przekazać wiadomość, przy użyciu dość bogatego słownictwa, wzorców intonacyjnych i dość dobrej wymowy

  2. Mówi dość spójnie, z pewnym wahaniem

  3. Zwykle umie włączyć się do rozmowy i wyrazić swoje zdanie

  4. Rozumie większość poleceń nauczyciela

  5. Rozumie większość spotykanych w życiu codziennym słów

  6. Zwykle potrafi wychwycić konkretna informację w słuchanym tekście

  7. Zwykle domyśla się intencji rozmówcy

  8. Czyta dość płynnie, ze zrozumieniem z dość dobrą wymową i intonacją

  9. Zwykle potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście

  10. Zwykle potrafi wyłonić komunikat, nie bacząc na obecność nieopanowanych jeszcze struktur gramatycznych

 

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

  1. Potrafi prawie bezbłędnie przekazać wiadomość przy użyciu bogatego słownictwa, wzorców intonacyjnych i bardzo dobrej wymowy

  2. Mówi spójnie, prawie bez wahania

  3. Prawie zawsze umie włączyć się do wymowy i wyrazić swoje zdanie

  4. Rozumie polecenia nauczyciela

  5. Rozumie spotykane w życiu codziennym słowa

  6. Prawie zawsze potrafi wychwycić konkretną informację w słuchanym tekście

  7. Domyśla się intencji rozmówcy

  8. Czyta płynnie ze zrozumieniem, z dobrą wymową i intonacją

  9. Prawie zawsze potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście

  10. Prawie zawsze potrafi wyłonić komunikat, nie bacząc na obecność nieopanowanych jeszcze struktur gramatycznych.

 

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

  1. Potrafi bezbłędnie przekazać wiadomość przy użyciu bogatego słownictwa, wzorców intonacyjnych i bardzo dobrej wymowy

  2. Mówi spójnie, bez wahania

  3. Umie w naturalny sposób włączyć się do wymowy i wyrazić swoje zdanie

  4. .Rozumie polecenia nauczyciela

  5. Rozumie powszechnie spotykane w życiu codziennym słowa

  6. Potrafi wychwycić konkretną informację w słuchanym tekście

  7. Domyśla się intencji rozmówcy

  8. Czyta płynnie ze zrozumieniem, z bardzo dobrą wymową i intonacją

  9. Potrafi odszukać konkretną informację w czytanym tekście

  10. Potrafi wyłonić komunikat, nie bacząc na obecność nieopanowanych jeszcze struktur gramatycznych.

  1. Przy ocenianiu ucznia ze specyficznymi trudnościami w nauce nauczyciel uwzględnia możliwości ucznia.

 

Aktualności

Kontakt

  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7 we Wrocławiu
    ul. Koszykarska 2-4
    54-134 Wrocław
  • 71 798 69 30
    linie wewnętrzne:

    100- SEKRETARIAT
    102- wicedyrektor ds.PRZEDSZKOLA
    201-gr.1 202-gr.2 203-gr.3 204- gr.4
    103- wicedyrektor ds.SZKOŁY
    110- kierownik gospodarczy
    111- księgowość
    113- intendent
    130- biblioteka
    140- pedagog
    141- psycholog
    150- portiernia
    170- pielęgniarka
    200- pokój nauczycielski

    tel.fax 71 798 44 30






Galeria zdjęć