JĘZYK OBCY
C e l e e d u k a c y j n e
Opanowanie znajomości języka na poziomie zapewniającym minimum komunikacji
językowej.
Z a d a n i a s z k o ł y
1. Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości
językowe, w szczególności przez pozytywną informację zwrotną dotyczącą ich
indywidualnych umiejętności językowych.
2. Stopniowe przygotowywanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka
obcego.
3. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
T r e ś c i n a u c z a n i a
1. Podstawowe struktury gramatyczne umożliwiające formułowanie wypowiedzi
w odniesieniu do teraźniejszości, przeszłości i przyszłości oraz do relacji przestrzennych.
2. Podstawowe funkcje językowe umożliwiające posługiwanie się językiem w prostych,
nieformalnych sytuacjach dnia codziennego.
3. Zasady wymowy i ortografii.
4. Podstawowe wiadomości o obszarze nauczanego języka.
5. Wprowadzenie do pracy ze słownikiem dwujęzycznym oraz stosownymi materiałami
uzupełniającymi.
6. Proste projekty zespołowe.
O s i ą g n i ę c i a
1. Sprawność rozumienia ze słuchu:
1) ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy,
2) instrukcji nauczyciela,
3) ogólnego sensu oraz wyszukiwanie informacji szczegółowych
w nieskomplikowanych wypowiedziach i dialogach.
2. Sprawność mówienia:
1) zadawanie prostych pytań oraz udzielanie odpowiedzi,
2) zdobywanie i udzielanie informacji w typowych sytuacjach dnia codziennego,
3) formułowanie krótkiej wypowiedzi o sobie, rodzinie, najbliższym otoczeniu, swoich
przekonaniach i wartościach wraz z ich prostym uzasadnieniem,
4) inicjowanie i podtrzymywanie prostej rozmowy dotyczącej typowych sytuacji dnia
codziennego,
5) opanowanie poprawnej wymowy w zakresie poznanego materiału językowego.
3. Sprawność czytania:
1) rozumienie powszechnie spotykanych dokumentów, takich jak: menu, rozkład jazdy,
ogłoszenia, reklamy, listy i instrukcje,
2) wyszukiwanie konkretnych informacji w prostych tekstach,
3) rozumienie ogólnego sensu prostych, adaptowanych tekstów.
4. Sprawność pisania:
1) dostrzeganie różnic między fonetyczną a graficzną formą wyrazu oraz umiejętność
poprawnego zapisu większości słów znanych ze słuchu,
2) napisanie krótkiego listu o sobie i swoich zainteresowaniach, przekazanie prostej
informacji.
5. Inne umiejętności - korzystanie ze szkolnego słownika dwujęzycznego.