Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7

WDUSŚ

Dzień Ziemi 2014

Harmonogram

Scenariusz przebiegu zajęć zorganizowanych w klasach 0 - VI

z okazji Dnia Ziemi  28 kwietnia 2014r.

Hasło przewodnie:

"ZMIENIAJ NAWYKI - NIE KLIMAT!"

Główne cele edukacji ekologicznej to:

  • kształtowanie proekologicznej motywacji uczniów
  • uświadomienie zagrożeń środowiska przyrodniczego, występujących w miejscu zamieszkania
  • budzenie szacunku dla przyrody
  • poznanie podstawowych sposobów i metod ochrony środowiska
  • propagowanie idei ochronny środowiska poprzez ukazywanie i popieranie działalności organizacji ekologicznych
  • ukazywanie korzyści wynikających z racjonalnego i oszczędnego gospodarowania zasobami przyrody

Spodziewane efekty z zakresu edukacji ekologicznej:

  • uświadomienie odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego
  • pogłębienie wiedzy z zakresu ekologii
  • uświadamiania zagrożeń środowiska przyrodniczego, występujących w miejscu zamieszkania
  • budzenie szacunku do przyrody
  • ukształtowanie poczucia estetyki i piękna

ZADANIA:

Lp.

Rodzaj działania

Odpowiedzialni

1.

Tego dnia wszyscy uczniowie przychodzą do szkoły ubrani na zielono lub ich strój wzbogacony jest zielonymi elementami (bluzki, krawaty, apaszki, kokardy itp.)

Wychowawcy

2.

Konkurs  przyrodniczo – ekologiczny związany z tematyką ekologii, elektrośmieci i segregacją odpadów.

  • dla klas I – III
  • dla klas IV – VI

Forma:

,, obwód stacyjny”  – 12  stanowisk ,

 z podziałem na 2 podobwody , I –III  ; IV – VI , po 6 stanowisk. Miejsce: sale świetlicowe lub wyznaczone piętra. Każda klasa  typuje  3-osobową drużynę . Drużyny poruszają się rotacyjnie. Drużyny mają swoją kartę  na której, na bieżąco ( w każdym punkcie ) nanoszone są wyniki za wykonanie danego zadania.

 

Zadania mają  charakter ,,wiedzowy” i  praktyczny.

W czasie , gdy drużyny  klasowe biorą udział w ,,obwodzie stacyjnym”, pozostała część  klasy  pod opieką nauczyciela wychowawcy wykonuje zadanie z punktu 3 lub 6.

 

Opracowanie zadań:

E. Krawczyk

M. Kraśnianka

 

 

 

 

Inni nauczyciele potrzebni do przeprowadzenia konkursu i oceny wyników:

 

M. Maślankowska

B. Torebko

E. Dudź

A. Klęk

C. Musiał (3 lekcja)

A. Brzezinka

A. Musz (3 lekcja)

I. Niedzielski (4 lekcja)

M. Wychódzka (4 lekcja)

3.

Przeprowadzenie  kampanii  o tematyce związanej z problemem elektrośmieci

(zadanie w ramach projektu WDUSŚ)

 

Opracowanie przez wszystkie klasy do wyboru:

  • plakatów informacyjno – edukacyjnych związanych z problemem elektroodpadów
  • ułożenie i prezentacja graficzna rymowanek o tematyce związanej z elektrośmieciami lub hasłem tegorocznego Dnia Ziemi
  • opracowanie ulotek dotyczących postępowania  z elektroodpadami celem ich opublikowania w szkole i na terenie osiedla Pilczyce

 

 

Wychowawcy kl. 0 - VI

Prezentacja wyników prac na korytarzu szkolnym:

Panie:

E. Dudź.

M. Przybylak

  M. Stawecka

4.

Przeprowadzenie obowiązkowych działań realizowanych w ramach projektu WDUSŚ:

- klasy 4a i 5a zwiad ekologiczny wokół Stawu Pilczyckiego

 

- klasy 5b i 6b– wiosenne porządki wokół Stawu Pilczyckiego

 

 - klasy 4b i 6a przeprowadzenie badań ekologicznych (oznaczenie jakości wody i gleby z wykorzystaniem instrukcji i walizki EKO-BADACZA – udostępnia nauczyciel przyrody)

 

 

 

G. Mielnik – Brzezinka

A. Wroński

 

A.Musz i P. Osman

 

 

M. Kraśnianka

E. Polakowska

5.

Sadzenie i wysiew kwiatów na rabacie przed budynkiem SP 19 (pod oknami) przez poszczególne klasy 0 – VI wg odrębnego harmonogramu ( czas około 15 min. dla klasy)

Działanie uzależnione od skuteczności i terminu pozyskania sadzonek.

Pani Woźna – pomoc w sadzeniu, przygotowanie wody do podlania

 

Panowie Konserwatorzy – przekopanie i rozgrabienie ziemi na rabatcie

 

M. Kraśnianka – udostępni małe łopatki

 

Wychowawcy lub nauczyciele, z którymi klasa w danym czasie ma lekcje – nadzór podczas sadzenia

 

6.

Klasy I – III:

Przeprowadzenie zajęć o segregacji i recyklingu  lub problemie elektroodpadów.

 

Wychowawcy kl. I - III

 

 

Harmonogram działań:

 

    klasa

udział*

czas

Sadzenie kwiatów

Lekcja o

elektro-

odpadach

Tworzenie plakatów, haseł lub ulotek

Konkurs ekologiczny

(3 osob. drużyna)

Zwiad ekologiczny

Wiosenne porządki

Badania ekologiczne

0 A

*

11.00 – 11.15

 

* 3 lekcja

 

 

 

 

0 B

*

11.15 – 11.30

 

*3 lekcja

 

 

 

 

1 A

*

8.25-8.40

*czas ustala wychowawca

*3 lekcja

* 3 lekcja

 

 

 

1 B

*klasa nieobecna

* czas ustala wychowawca

*3 lekcja

*3 lekcja

 

 

 

1 C

*

8.15-8.30

* czas ustala wychowawca

*3 lekcja

*3 lekcja

 

 

 

2 A

*klasa nieobecna

* czas ustala wychowawca

*3 lekcja

*3 lekcja

 

 

 

2 B

*

8.55-9.10

* czas ustala wychowawca

*3 lekcja

*3 lekcja

 

 

 

3 A

*9.05-9.20 (wf)

* czas ustala wychowawca

* 3 lekcja

*3 lekcja

 

 

 

3 B

*9.15-9.30(religia)

* czas ustala wychowawca

*3 lekcja

*3 lekcja

 

 

 

4A

*9.50-10.05

(j.angielski)

 

* godz. wych.

*4 lekcja

*

6 lekcja

 

 

4 B

*9.25-9.40 (j. polski)

 

* godz. wych.

* 4 lekcja

 

 

*3lekcja

5 A

*11.45-12.00 (matem)

 

* godz. wych.

* 4 lekcja

*

3 lekcja

 

 

5 B

*10.00 – 10.15 (religia)

 

* godz. wych.

* 4 lekcja

 

*

1 lekcja

 

6 A

*11.55 – 12.10 (j.pol)

 

* godz. wych.

* 4 lekcja

 

 

*

3 lekcja

6 B

*8.00-8.15 (przyroda)

 

* godz. wych.

*4 lekcja

 

*2 lekcja

 

 

UWAGA: każda klasa realizuje zadanie oznaczone gwiazdką

Lekcje o elektroodpadach nauczyciele klas I – III realizują tego dnia zgodnie ze swoim planem pracy lub mogą ją przeprowadzić w innym terminie.

Proszę działania klasy dokumentować wykonując kilka zdjęć, będą potrzebne do sprawozdania.

 

Plan opracowały: Małgorzata Kraśnianka i Ewa Krawczyk

 

Aktualności

Kontakt

  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7 we Wrocławiu
    ul. Koszykarska 2-4
    54-134 Wrocław
  • 71 798 69 30
    linie wewnętrzne:

    100- SEKRETARIAT
    102- wicedyrektor ds.PRZEDSZKOLA
    201-gr.1 202-gr.2 203-gr.3 204- gr.4
    103- wicedyrektor ds.SZKOŁY
    110- kierownik gospodarczy
    111- księgowość
    113- intendent
    130- biblioteka
    140- pedagog
    141- psycholog
    150- portiernia
    170- pielęgniarka
    200- pokój nauczycielski

    tel.fax 71 798 44 30






Galeria zdjęć